| I agree. People should make up their own minds. When I see studies like the following (grabbed from Dr. Rhonda Patrick's Twitter feed) it makes me question his position on fish oil. I also found fish oil beneficial to my recovery process, after I got cognitive problems following MB. Studies: * Study links omega-3s to reduced mortality[0] * Consumption of omega-3s linked to lower risk of fatal heart disease[1] * Lower risk of bowel cancer death linked to high omega 3 intake after diagnosis[2] * Omega-3, omega-6 supplement improves reading for children[3] * Stroke-like brain damage is reduced in mice injected with omega-3s [0] https://www.eurekalert.org/pub_releases/2016-06/g-slo062216....
[1] https://www.eurekalert.org/pub_releases/2016-06/tuhs-dco0623...
[2] https://www.sciencedaily.com/releases/2016/07/160719214830.h...
[3] https://www.sciencedaily.com/releases/2016/09/160914085808.h...
[4] https://www.sciencedaily.com/releases/2016/08/160822140534.h... |
The modern diet is overloaded with Soybean Oil, an oil which should only be used as biodiesel. It takes years of a low-PUFA diet to obtain all the benefits. Some degree of temporary relief may be provided by Omega-3 supplementation, but this intervention doesn't address the cause of any condition.