Hacker News new | ask | show | jobs
by skinkestek 811 days ago
(English below.) Desverre kan jeg ikke si det uten å doxxe meg selv.

Men ja, det dreiar seg om eit norsk AS som var oppretta berre for å subsidiere ei hjartesak.

Litt som Dinamo reklamebyrå som ble opprettet som en mer effektiv måte å skaffe penger til Stabæk (kjent fra "Ona Fyr"-boka som var innmari populær for noen år siden), bare i mindre skala.

(Orsak for blandinga av nynorsk og bokmål, det er berre eit ein måte å lage ein sjibollet så ingen tek meg for å vere ein utanlandsk påverkningsagent med Google Translate :-)

---

Sadly I cannot say more without doxxing myself.

But yes, it was a Norwegian AS (Ltd?) created for the sole purpose of financing something they cared about.

A bit like Dinamo, a Norwegian advertising agency that was created by fans of the Stabæk football club (and made famous by the much hyped book Ona Fyr a few years ago), just at a smaller scale.

(Sorry for my mix of Nynorsk and Bokmål above, it is mh attempt at creating a shibbolet so Norwegians don't take me for a foreigner with Google Translate :-)